Follow Jangan Tak Follow

Saturday, May 11, 2013

Trip Haruan : Edisi Memburu Mama Haruan 11/5/2013

Ini trip yang paling best la cadet rasa sebab hasil yang lumayan..memang puas hati..terbaekkk..

Lepas solat asar cadet terus menuju ke port yang semalam, parit ban. Kali ni cadet terus menuju ke port mama haruan yang tak dapat dapat. Berbekalkan set kesayangan cadet dan katak hidup, cadet pun memulakan operasi. Balingan pertama dah disambar oleh sang haruan. Baby je..layan je lah..

Awal-awal tu banyak baby je yang naik, inilah antaranya









Banyak baby je, menghabiskan umpan je. Baling-baling dan kayuh-kayuh lagi. Tetibe kebabooomm..sambaran deras di depan mata. Terkejut cadet. Air berbuih dan jadi keruh. tersenyum dah ni. Biar lama sikit, bagi ikan tu gigit kemas-kemas katak tu. Pommm..cadet rembat dengan kuat. Lalu dibawa lari ke bawah semak. Cadet tarik dan tarik lagi. Tuuuu ddiiiaaa..mama haruan yag tak berapa besar. Boleh la tahan. Gambar sikit.



Cadet baling lagi, lama sikit baru ada sambaran. Kali ni pon air jadi keruh. Besar ni besar ni. Tunggu lama sikit dan cadet sentap kuat-kuat. Ternyata adik beradik kepada mama haruan yang cadet dapat tadi..perghhh..puas hati..hehe




Hari pun dah nak gelap, cukup la kot untuk hari ni, lain kali cuba lagi..hehe..ni hasil keseluruhan yang cadet dapat hari ni



Dua ekor je yang cadet bawak balik, yang besar tu. Yang lain2 cadet lepaskan semula. Beringat-ingat ketika memancing, bawak balik mana yang perlu je. Sampai rumah cadet timbang, ingatkan ada la sekilo seekor. Rupannya tak sampai. Seekor 721gram dan lagi satu 732gram. Misi cadet nak dapatkan yang 2kg..hehe..harap2 tercapai..

Semoga berjumpa lagi di trip yang akan datang..assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment